Energielabel Utiliteit 2022-07-07T07:55:05+01:00

Energielabel Utiliteit

Een energielabel laat zien hoe energiezuinig uw bedrijfspand is, dit is bedoeld om energiebesparende maatregelen te stimuleren. Vanaf 2023 moeten alle kantoorgebouwen minimaal een label C hebben. Voor het vaststellen van een energielabel voor bedrijfspanden heeft u een EPA-U adviseur nodig. Alle adviseurs van Homekeur zijn persoonlijk gecertificeerd en mogen dus het energielabel voor u opstellen. Ook werken wij volgens bepaalde richtlijnen, de certificering hiervan kunt u vinden in het BRL9500 certificaat.

Landelijk netwerk!

Met een landelijk netwerk van adviseurs voeren wij dagelijks energielabel inspecties uit door heel Nederland. Onze adviseurs zijn allemaal gediplomeerd en staan onder een voortdurende kwaliteitscontrole.

Kosten energielabel Utiliteit

Voor het opstellen van een energielabel moet een inspecteur op locatie langskomen. Daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt door onze afdeling planning. Voor de inspectie en opname van alle gegevens wordt gemiddeld 1,5 uur ingepland, afhankelijk van de grootte van het bedrijfspand is soms iets meer of minder tijd nodig. Er volgt geen verrekening bij een meer of mindere tijdsbesteding.

Voor de opname van een energielabel bij u op locatie voor bedrijfspanden tot 100 m2 gebruiksoppervlakte (dat is ongeveer 500 m3 inhoud) betaalt u bij Homekeur slechts € 490,- excl. btw! De prijzen voor grotere objecten dan 100m2 zijn opgedeeld in verschillende staffels:

  • Objecten tot 100m2 bedragen de kosten € 490,- excl. BTW
  • Objecten van 100m2 < 250m2 bedragen de kosten € 600,- excl. BTW
  • Objecten van 250m2 < 500m2 bedragen de kosten € 700,- excl. BTW
  • Voor objecten groter dan 500m2 maken we graag een vrijblijvende offerte.

Vragen?

Heeft u vragen over de kosten of wilt u een energielabel aanvragen? Bel tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00) naar 085-0653675 en wij helpen u graag verder!

Prijsvoorwaarden

Recente reviews

Homekeur wordt op Google gewaardeerd met het cijfer 9,3 uit meer dan 400 reviews, daar doen we het voor! Bekijk alle reviews.

Fijne keuring gehad. De bevindingen werden tijdens de keuring al gedeeld en uitgelegd. Daarnaast was er veel ruimte voor vragen. Het rapport zat de volgende ochtend in mijn mail. Top!
Sandra Hermans
Sandra H.
11:18 17 Aug 22
Deskundige keuring en ruim op tjd aanwezig om rustig eerst de buitenkant te bekijken en beoordelen. Goed deskundg advies bij aandachtspunten. Verder goed in de omgang met de verkoper en koper en met respect de kritische punten kenbaar gemaakt aan de verkoper.Verder zijn ze goed bereikbaar en groot pluspunt ook via de app waardoor er snel geschakeld kan worden aangaande afspraken.Mijn advies: Ga met Homekeur in zee voor een keuring. Zowel voor de kwaliteit als de prijsstelling.Groet Theo
WT Behrendt
WT B.
08:18 17 Aug 22
Hele duidelijke keuring waarbij de inspecteur bereid was dingen uit te leggen. Alle stappen van de keuring werden netjes uitgelegd en als iets niet voldeed dan werd er ook begrijpelijk uitgelegd wat ik kon doen om het te verbeteren.
Moniek Lukkes
Moniek L.
16:12 15 Aug 22
Good availability to make an appointment. The inspector was very thorough and precise with the inspection. The final report is of good quality and provides an good insight into the state of the house and the current and upcoming issues and also provide an indication of expected short term costs and long term costs. Very happy with the service provided would use again in the future.
Erik v D
Erik v D
11:59 08 Aug 22
Goede keurder en heel snel gehandeld. Heeft zijn tijd genomen met de keuring, goede informatie gegeven tijdens de keuring en een heel mooi rapport opgesteld.
Prod Igy
Prod I.
15:30 02 Aug 22
Snel een afspraak gemaakt, vriendelijk contact, het rapport was de volgende dag (zaterdag ochtend!) op de mail. Het rapport zelf was duidelijk omschreven met handige en praktische aanbevelingen. Grote aanrader!
Jiska Meulman
Jiska M.
08:24 01 Aug 22
Homekeur zou ik iedereen aanbevelen. De inspecteur was zeer vriendelijk, professioneel en kon goed meedenken over de woning. Zowel de bouwtechnische keuring die in ons huidige woning heeft plaatsgevonden als in onze nieuwe woning, waren prettig verlopen en hebben ons veel vertrouwen gegeven. Absoluut een aanrader!
Michèle Verstraten-Otto
Michèle V.
17:53 25 Jul 22
De medewerker van Homekeur is echt een geweldige man. Wat weet hij super veel en neemt ook rustig de tijd als je vragen hebt.Ook super veel tips gegeven met de aankoop van ons eerste huis.Van dak tot kruipruimte word echt heel serieus genomen en er wordt niets over het hoofd gezien.Ik hoop deze man in de toekomst weer te treffenBedankt voor alle goede zorgen en adviezen en wie weet TOT ZIENS
Sandra Donders
Sandra D.
13:15 25 Jul 22
The inspection was very thorough and the report was delivered in very short time. Good thing was they also provided the report copy in english which really helped us.
Pratik Thakare
Pratik T.
10:21 25 Jul 22
Het geld meer dan waard. Verkoper van het huis wilde graag zo spoedig mogelijk deze keuring gedaan laten hebben in verband met vakantie. Na contact met Homekeur hebben zij dit de volgende dag al kunnen regelen! Top service!Het rapport dat afgeleverd is, is extreem uitgebreid.Er is geen stukje van het huis en de tuin overgeslagen, erg blij mee!
Rinaldo Tjipjes
Rinaldo T.
09:47 25 Jul 22
Hele goede ervaring! Keuring was snel ingepland en uitgebreide uitleg tijdens de keuring. Rapport was ook snel opgesteld. Zeker het geld waard!
Luuk T
Luuk T
13:25 20 Jul 22
Erg vriendelijk, deskundig (voor zover ik dat als leek kan zeggen), veel uitleg tijdens de bouwkundige keuring, werd ruim de tijd voor genomen.
Bart Friederichs
Bart F.
04:21 06 Jul 22
Professioneel bedrijf, zeer snelle service en niet onbelangrijk super vriendelijke inspecteur, die goede en handige tips gaf. Top!
Tom Kloos
Tom K.
11:20 27 Jun 22
Ook mijn ervaring met Homekeur was zeer positief. Ze hebben mijn zorgen om scheuren in de muur weggenomen en boktor ontdekt op zolder. Door dit vroegtijdig vast te stellen is veel schade voorkomen.
Nathalie K
Nathalie K
08:32 27 Jun 22
Dinsdagmiddag aan het einde van de dag voor een (spoed) keuring gebeld, woensdagmiddag is deze uitgevoerd en donderdagochtend om 9 uur had ik het keuringsrapport al binnen! Top! Zeer te spreken over de keurder en de manier van keuren. Meneer nam de tijd, gaf veel uitleg en geen vraag was teveel.
Fiona van Rijswijk
Fiona van R.
14:30 20 Jun 22

Recente video’s

Bekijk alle video’s op ons Youtube kanaal.

Erkend deskundige energielabel

Om het energielabel van een bedrijfspand te bepalen, bent u verplicht om een gediplomeerd en erkende adviseur in de arm te nemen. Deze adviseur komt langs op locatie en loopt deze zorgvuldig door aan de hand van een uitgebreide checklist. Er wordt onder andere gekeken naar de aanwezige isolatie, verlichting, verwarming en ventilatie. Nadat het bedrijfspand is geïnspecteerd, worden alle bevindingen verwerkt en doorberekend in de software en krijgt u als eigenaar van het bedrijfspand een energieprestatie certificaat.

NTA 8800 en BRL 9500

Vanaf 1 januari 2021 moeten bedrijven die energielabels uitvoeren gecertificeerd zijn volgens de nieuwe BRL 9500. Deze BRL volgt uit de NTA 8800, deze NTA 8800 is de rekenmethode en methodiek om de energieprestatie van een gebouw te bepalen. Vanaf 1 januari 2021 kunnen dus alleen energielabels worden aangevraagd en opgesteld op basis van NTA 8800. Dit doet een Energieprestatie adviseur (EP-adviseur), die daarvoor gediplomeerd is en werkt voor een gecertificeerd bedrijf/organisatie (conform BRL 9500). De EP-adviseur stelt het energielabel op aan de hand van een gebouwopname ter plaatse en registreert het label in de landelijke registratiedatabase EP-online.

Wilt u EP-Adviseur/inspecteur worden?

Als u de opleiding positief heeft afgerond kunt u voor Homekeur B.V. al snel aan de slag om opnames in uw regio uit te voeren. Neemt u aub contact met ons op als u bent gediplomeerd voor de nieuwe NTA8800 methodiek.