Energielabel detailmethodiek
Een energielabel voor uw woning laat zien hoe energiezuinig uw huis en is sinds 1 januari 2021 verplicht bij het verkopen of verhuren van een woning. het energielabel is tien jaar geldig. Voor de aanvraag van een omgevingsvergunning of bij oplevering van nieuwbouw of grootschalige renovatie moet altijd de detailopname (EP-W/D) worden toegepast. Homekeur BV werkt uiteraard met gediplomeerde adviseurs die u kunnen voorzien van energielabel voor uw woning conform het BRL9500 certificaat.
Landelijk netwerk energielabel adviseurs!
Met een landelijk netwerk van adviseurs voeren wij dagelijks energielabel inspecties uit door heel Nederland. Onze adviseurs zijn allemaal gediplomeerd en staan onder een voortdurende kwaliteitscontrole om u te allen tijde te kunnen voorzien van het juiste energielabel voor uw woning. Er zit een verschil tussen een energielabel voor bestaande bouw en nieuwbouw. Voor bestaande bouw voldoet een zogenaamde basis opname. Voor een nieuwbouw woning is het verplicht een detail opname te doen. Dit kost meer tijd maar geeft een nog uitgebreider beeld van de woning.
Een beter beeld met de detailopname
Een detailopname geeft een beter of zoals de naam al aangeeft een gedetailleerder beeld van de woning. Onderdelen en Rc-waardes worden nauwkeurig bepaald.
Kosten energielabel detailopname
Voor het opstellen van een energielabel komt een inspecteur ter plaatse. Daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt door onze afdeling planning. Voor de inspectie en opname van alle gegevens wordt ongeveer 2 uur ingepland, afhankelijk van de grootte van de woning is soms iets meer of minder tijd nodig. Er volgt geen verrekening bij een meer of mindere tijdsbesteding. Na de inspectie zult u snel het definitieve energielabel ontvangen.
Voor de opname van een woninglabel bij u op locatie voor woningen tot 190 m2 gebruiksoppervlakte (dat is ongeveer 500 m3 inhoud) betaalt u bij Homekeur slechts € 549,- inclusief btw voor een energielabel! De toeslag per extra 1 m² bedraagt € 0,65.
Projectmatig energielabels aanvragen
Uiteraard komt het bij nieuwbouw vaak voor dat het niet om een enkele woning gaat. Homekeur B.V. is de uitgekozen partij om ook projectmatig energielabels op te stellen. Of dit nu over 10 of 100 woningen gaat maakt voor ons niet uit. Voor dit soort projecten hanteren wij geen standaard prijs maar gaat het altijd op basis van een offerte. Mocht u interesse hebben verzoeken wij u te mailen naar info@homekeur.nl
Heeft u vragen over woning energielabels?
Heeft u vragen over de kosten of wilt u een energielabel voor uw woning aanvragen? Bel tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00) naar 085-0653675 en wij helpen u graag verder!
Recent reviews
Homekeur wordt beoordeeld met een 9,4 op Google uit meer dan 1.000 reviews, daar streven wij naar! Bekijk alle reviews.
Waarom een woning energielabel aanvragen bij Homekeur?
Wilt u een energielabel voor uw huis aanvragen? Dan bent u bij Homekeur aan het juiste adres! Onze voordelen:
- Binnen enkele werkdagen een woning energielabel!
- Deskundig, ervaren (15+ jaar ervaring) en gedreven
- Geen verborgen extra kosten
- Wij scoren een 9,2 uit meer dan 900 reviews op Google!
- Landelijke dekking
- Wij kennen geen beperkingen of uitsluitingen
- Erkend door NHG en Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen
Werkwijze van Homekeur bij het bepalen van een energielabel
Na het aanvragen van een energielabel wordt een afspraak gemaakt voor de inspectie van een van onze inspecteurs. Afhankelijk van de grootte van de woning duurt deze inspectie ongeveer 2 uur. Er volgt geen verrekening bij een langere tijdsbesteding.
De inspecteur zal onder andere kijken naar de aanwezige isolatie, verwarming en ventilatie. Nadat de woning is geïnspecteerd zal de inspecteur alle bevindingen verwerken en doorberekenen in de software. U krijgt vervolgens een energieprestatie certificaat met daarbij het woninglabel.
Wat kost een energielabel bij Homekeur?
Voor een nieuwbouw woning is er geen vaste prijs. Elk object is anders, daarom moet er ook voor elke aanvraag een offerte gemaakt worden. Deze offerte is uiteraard gratis en zonder verplichtingen.
- Meerprijs voor inspectie op de Waddeneilanden: € 150,-
Hoe lang is een huis energielabel geldig?
Een energielabel voor uw woning is 10 jaar geldig. Is deze termijn verstreken dan zal bij de verkoop/verhuur van de woning opnieuw het energielabel vastgesteld moeten worden. Wilt u het energielabel van uw huis aanvragen? Neem dan contact met ons op!
Erkend deskundig huis energielabel
Om het energielabel van uw woning te bepalen, bent u verplicht om een gediplomeerd en erkende adviseur in arm te nemen. Deze adviseur komt langs in de woning en loopt deze zorgvuldig door aan de hand van een uitgebreide checklist om uiteindelijk het energielabel van uw huis te bepalen. Er wordt onder andere gekeken naar de aanwezige isolatie, verwarming en ventilatie. Dit zijn belangrijke factoren om bij het opstellen van een energielabel van uw huis. Nadat de woning is geïnspecteerd, worden alle bevindingen verwerkt en doorberekend in de software en krijgt u als eigenaar van de woning een energieprestatie certificaat en het energielabel. Desgewenst stellen we ook een uitgebreid maatwerkadvies op om de woning energiezuiniger te maken. Uw woning is nu voorzien van een gecertificeerd energielabel.
BRL 9500 en NTA 8800 energielabel
Vanaf 1 januari 2021 moeten bedrijven die energielabels uitvoeren gecertificeerd zijn volgens de nieuwe BRL 9500. Deze BRL volgt uit de NTA 8800, deze NTA 8800 is de rekenmethode en methodiek om de energieprestatie van een gebouw te bepalen en een gecertificeerd energielabel uit te mogen brengen.. Vanaf 1 januari 2021 kunnen dus alleen woninglabels worden aangevraagd en opgesteld op basis van NTA 8800. Dit doet een energieprestatie adviseur (EP-adviseur), die daarvoor gediplomeerd is en werkt voor een gecertificeerd bedrijf/organisatie (conform BRL 9500). De EP-adviseur stelt het energielabel op aan de hand van een gebouwopname ter plaatse en registreert het woninglabel in de landelijke registratiedatabase EP-online.