Energielabel Kantoor
Een energielabel kantoorpand laat zien hoe energiezuinig een kantoor is en is bedoeld als maatstaf en motivatie om kantoren zo zuinig mogelijk in te richten. Vanaf 1 januari 2023 is een energielabel voor kantoren verplicht, het kantoren energielabel moet minimaal C zijn. Voor het keuren van energielabels heeft een bedrijf EPA-U adviseurs nodig. Alle adviseurs van Homekeur zijn persoonlijk gecertificeerd om een energielabel voor kantoor te keuren. De richtlijnen van Homekeur zijn terug te vinden in het BRL9500 certificaat.
Een energielabel keuring is dus verplicht voor alle kantoren. Dit is tot stand gekomen omdat kantoren verplicht zijn om minimaal energielabel C te hebben. Een beter energielabel voor uw kantoor is natuurlijk altijd positief. In dat geval bent u al voorbereid wanneer de norm aangepast zou worden en een beter kantoor energielabel resulteert vaak in lagere energiekosten.
Landelijk netwerk gecertificeerde adviseurs!
Met een landelijk netwerk van adviseurs voeren wij dagelijks energielabel inspecties voor kantoren uit door heel Nederland. Onze adviseurs zijn allemaal gediplomeerd en staan onder een voortdurende kwaliteitscontrole.
Kosten energielabel kantoor
Voor het opstellen van een energielabel voor kantoren moet een inspecteur op locatie langskomen. Daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt door onze afdeling planning. Voor de inspectie en opname van alle gegevens wordt gemiddeld 1,5 uur ingepland, afhankelijk van de grootte van het kantoor is soms iets meer of minder tijd nodig. Er volgt geen verrekening bij een meer of mindere tijdsbesteding.
Voor de opname van een energielabel voor kantoor bij u op locatie tot 100 m2 gebruiksoppervlakte (dat is ongeveer 500 m3 inhoud) betaalt u bij Homekeur slechts €490,- excl. btw! De prijzen voor grotere objecten dan 100m2 worden berekend op basis van het aantal vierkante meters. Hieronder treft u enkele prijsvoorbeelden:
- Voor objecten tot 100m2 bedragen de kosten €490,- excl. BTW
- Voor een object van 200m2 bedragen de kosten €543,72,- excl. BTW
- Voor een object van 500m2 bedragen de kosten €704,88,- excl. BTW
- Voor een object van 1000m2 bedragen de kosten €973,47,- excl. BTW
- Echter wanneer uw pand groter is dan 500m2 kan de prijs later worden aangepast! Dit is afhankelijk van de complexiteit of juist eenvoud van het kantoor. Indien dit van toepassing is zullen wij vanzelfsprekend contact met u opnemen.
Kantoor energielabel verplicht?
Voor zowel woningen als voor kantoren is een energielabel verplicht. Deze verplichting is sinds 2008 ingegaan voor woningen en sinds 1 januari 2023 voor kantoorpanden. Vanaf 1 januari 2021 zijn de richtlijnen en methode voor het bepalen van een energielabel aangepast. Zo moet sinds 2021 het energielabel voor kantoren en woningen worden bepaald aan de hand de NTA 8800-methode. Bij Homekeur beschikken wij over een landelijk netwerk met NTA 8800 en BRL 9500 gecertificeerde energieprestaties adviseurs.
Vragen over energielabel voor kantoren?
Heeft u vragen over de kosten of wilt u een energielabel kantoorpand aanvragen? Bel tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00) naar 085-0653675 en wij helpen u graag verder!
Recent reviews
Homekeur wordt beoordeeld met een 9,4 op Google uit meer dan 1.000 reviews, daar streven wij naar! Bekijk alle reviews.
NTA 8800 en BRL 9500 certificaat
Vanaf 1 januari 2021 moeten bedrijven die energielabels voor kantoren uitvoeren gecertificeerd zijn volgens de nieuwe BRL 9500. Deze BRL volgt uit de NTA 8800, deze NTA 8800 is de rekenmethode en methodiek om de energieprestatie van kantoorpanden te bepalen. Vanaf 1 januari 2021 kunnen dus alleen energielabels worden aangevraagd en opgesteld op basis van NTA 8800. Dit doet een Energieprestatie adviseur (EP-adviseur), die daarvoor gediplomeerd is en werkt voor een gecertificeerd bedrijf/organisatie (conform BRL 9500). De EP-adviseur stelt het energielabel op aan de hand van een gebouwopname ter plaatse en registreert het energielabel in de landelijke registratie database EP-online.