Promoot uw huis via social media: 8 tips

Bij het zelf verkopen van uw woning voor een mooie prijs komt best veel kijken. Heeft de makelaar of een potentiële koper al een bouwkundige keuring laten uitvoeren? U wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen uw huis zien en deze gaan komen. Het maken van promotie kan op verschillende manieren. Het gebruik maken van social media om uw huis te promoten is helemaal van deze tijd.

Bij het verkopen van huizen wordt tegenwoordig steeds vaker social media marketing gebruikt. Dit betekent dat social media kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram en YouTube worden ingezet om een woning onder de aandacht te brengen. In dit artikel vindt u acht tips om dit op succesvolle wijze te doen.

1. Maak prachtige foto’s

De basis van al uw berichten moet goed zijn. Daarbij is het zeer belangrijk om uw woning zo goed mogelijk om de foto te zetten. Gebruik altijd een hoogwaardige fotocamera waarmee u zowel professionele overzichts- als detailfoto’s kunt maken. Maak zelf mooie foto’s, bewerk deze en gebruik ze in uw promotie.

2. Promoot uw social media berichten

Promoot uw social media berichten zoveel mogelijk door bijvoorbeeld gebruik te maken van Facebook advertenties. Dit kost niet veel geld, maar werpt zeker zijn vruchten af omdat u er een relevant publiek mee kunt bereiken. U kunt voor ongeveer € 3 euro een advertentie uitzetten op Facebook naar 1000 personen. Om te kunnen adverteren op Facebook, moet u wel een zakelijke pagina aanmaken.

3. Maak een website over uw woning

Uw woning dient goed zichtbaar te zijn op het wereldwijde web. Wist u dat er elke maand ruim 18.000 keer gezocht wordt naar ‘huis kopen’ op Google? Zodoende is het een goed idee om een eenvoudige website te maken over uw huis met relevante informatie en foto’s. Er zijn veel platformen waar u eenvoudig een website kunt maken, denk aan:

  • Wix.com
  • Strato
  • Jimdo

4. Facebook pagina over uw woning

Vindt u het maken van een eigen website over uw woning iets te veel moeite? Dan is het creëren van een Facebook pagina ook een optie. Op dit populaire social media netwerk kunt u vanuit uw eigen account heel eenvoudig een pagina oprichten. U kunt dan berichten gaan plaatsen over het huis, de omgeving en allerlei andere zaken.

5. Maak een plattegrond van uw woning

Een potentiële koper wil graag weten hoe groot een woning ongeveer is. Bied daarover voldoende informatie en maak eventueel een plattegrond met de website floorplanner.com. Overigens kunt u deze plattegrond heel eenvoudig weer delen op social media.

6. Doe een sneak preview

In veel gevallen is het gunstig om mensen alvast een ‘inkijkje’ te geven in uw woning voordat het daadwerkelijk te koop wordt gezet. Deel bijvoorbeeld een paar mooie foto’s van uw keuken of badkamer en schrijf erbij dat uw woning binnenkort zal worden verkocht.

7. Overdrijf niet teveel

Waarschijnlijk bent u erg enthousiast over woning. Zorg er echter voor dat u niet teveel superlatieven gebruikt. Denk daarbij aan zinnen als:

  • …dit is het mooiste huis van de omgeving.
  • …de tuin is de grootste van de straat.
  • …zo mooi heeft u nog nooit gewoond!

Het is niet nodig om dergelijke woorden te gebruiken omdat potentiële kopers vaak precies weten waar ze op moeten letten. Deel liever informatie over de grootte van een woning, het energielabel en de indeling.

8. Maak een video van uw woning

Huizenverkopers promoten hun woning tegenwoordig op allerlei creatieve manieren, onder andere door het maken van een video. Maak met uw smartphone een paar mooie video’s in uw woning en geef er neutraal commentaar bij. Met een rechtenvrij muziekje eronder maakt u de video compleet en trekt u ongetwijfeld de aandacht van (potentiële) kopers. Hieronder ziet u een voorbeeld.

Bouwkundige keuring

Wilt u graag uw woning bouwkundig laten inspecteren? Vraag dan een bouwtechnische keuring aan bij Homekeur en wij helpen u graag verder!

2020-12-21T17:26:51+01:00