Checklist voor snel en efficiënt verhuizen!

Snel en efficiënt verhuizen, zodat u op een zo kort mogelijke termijn gewoon lekker kunt genieten van uw nieuwe woning? Dat wil natuurlijk iedereen. Weet u dat snel en efficiënt verhuizen al begint voordat u daadwerkelijk eigenaar van de woning wordt? De verhuizing kan namelijk alleen snel en goed verlopen wanneer de woning echt in orde is, zoals u het verwacht. Bovenaan de checklist staat dan ook het laten uitvoeren van een bouwtechnische keuring, zodat u zeker weet dat u niet ineens tegen verborgen gebreken aanloopt in de woning, waardoor de verhuizing vertraging oploopt. Homekeur geeft u een handige checklist voor een snelle en efficiënte verhuizing.

Stap 1: Verbogen gebreken voorkomen

Verborgen gebreken in de woning zijn niet alleen heel vervelend, maar zij vragen ook om de nodige tijd en aandacht. Het probleem moet opgelost worden, het liefst voordat u intrekt. Zo loopt de verhuizing direct al vertraging op. Laat een bouwtechnische keuring door Homekeur uitvoeren en u weet zeker dat er geen verborgen gebreken zijn die een voorspoedige verhuizing in de weg staan.

Een bouwkundige keuring geeft u inzicht in de staat van de woning.

Stap 2: De juiste hulp regelen

Soms is het nodig om uw inboedel tijdelijk op te slaan, bijvoorbeeld omdat u uw oude woning eerder verlaat dan het moment waarop u de nieuwe woning kunt betrekken. Zorg in dit geval voor een tussenstap, namelijk het regelen van goede opslag. Is dit niet nodig? Dan kunt u nu starten met het regelen van de nodige hulp voor de verhuizing. Door op tijd bij hulptroepen, zoals familie, vrienden of een verhuisbedrijf, aan te geven wanneer de verhuizing plaats zal vinden zorgt u ervoor dat de juiste hulp ook echt aanwezig is.

Stap 3: Starten met inpakken

Heel veel eigendommen in huis worden niet dagelijks gebruikt. Kunt u best even zonder? Pak het dan alvast in. Zo kunt u al ruim vooraf veel inpakken en dit scheelt veel tijd op het moment dat u zich al echt met de verhuizing bezig moet gaan houden. Controleer wat u allemaal niet nodig heeft in de komende periode en stop dit alvast in dozen of kratten. Schrijf wel altijd op wat er in een afgesloten doos of krat zit, voor het geval u per ongeluk toch nog iets nodig heeft.

Stap 4: Dozen voorzien van instructies

Dozen zijn ideaal om van instructies te voorzien. Schrijf op de dozen waar de doos uitgepakt moet gaan worden in het nieuwe huis. Tijdens de verhuizing belanden alle dozen op die manier alvast in de juiste ruimte. Zitten er breekbare spullen in een doos of is de inhoud erg zwaar, zoals bij boeken? Vermeld dit dan ook op de doos. De persoon die de doos voor jou verplaatst kan de manier van omgaan met de betreffende doos aanpassen op deze aanwijzingen.

Stap 5: De praktische zaken regelen

Regel alvast alle praktische zaken die te maken hebben met uw verhuizing. Verstuur alvast verhuisberichten en geef de verhuizing ook alvast door aan de gemeente. Bekijk of u alle lopende abonnementen wilt laten doorlopen, of dat u liever wilt overstappen bij de verhuizing. Hierbij kunt u denken aan onder meer internet, televisie, telefoon en energie. Heb je een werkgever? Dan is het verstandig om nu alvast je vrije dagen voor de verhuizing te regelen.

Tijd voor de eerste stap?

Heeft u een mooie woning op het oog? Dan is de eerste stap een belangrijke stap: voorkom dat de verhuizing vertraging oploopt door het ontdekken van verborgen gebreken. Homekeur staat voor u klaar wanneer u een bouwtechnische keuring uit wilt laten voeren. Wij informeren en adviseren u graag over onze werkwijze en over wat u mag verwachten van onze inspectie. Neemt u gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

2021-01-07T16:08:51+01:00
Open chat